LEADING LADIES, WORKING GIRL

Sylvana plande 8 jaar lang het MET gala. Dit heeft ze ervan geleerd

Sylvana Durrett organiseert het Met gala en dit leerde ze
Anna Wintour en Sylvana Durrett

Het jaarlijkse MET gala is een fenomeen. Het invite-only evenement dat ook afgelopen maandag weer werd georganiseerd door de Amerikaanse Vogue is één van de meest exclusieve invite only evenementen van het jaar. Alleen de meest beroemde celebrities en mensen met de grootste invloed mogen die dag een voet zetten in het beroemde Metropolitan Museum of Art in New York en uitgenodigd worden is dan ook een grote eer. Sylvana Durrett is al jaren in de lead van het organiseren van dit mega evenement en rapporteert direct aan Vogue-fenomeen Anna Wintour. En met al die jaren ervaring heeft ze natuurlijk het nodige geleerd waar wij weer ons voordeel mee kunnen doen.

Als Vogue’s special projects consultant is Sylvana al jaren de rechterhand van Anna en in charge van gemiddeld 35 grote Vogue-evenementen per jaar. Een enorme verantwoordelijkheid, zeker wanneer de standaard zo hoog ligt als bij een wereldmerk als Vogue. Onder toeziend oog van heel famous en influential Amerika én de rest van de wereld moet ze zichzelf en het MET gala zichzelf ieder jaar weer overtreffen. Dat deze vrouw in de tussentijd óók nog eens twee kinderen kreeg en momenteel hoog zwanger is van haar derde maakt dat je haar haast zou verdenken super woman te zijn. Goed, tijd om te ontdekken hoe ze dat dan wél allemaal klaarspeelt. Als zij het kan, moeten wij het ook kunnen.

Leer delegeren

Herhaaldelijk noemt Sylvana als key to success het leren delegeren. Toen ze nerveus en onzeker begon in de rol van special projects consultant was ze onzeker over de enorme werkdruk en verantwoordelijkheid die op haar schouders werden gelegd. Ze vertelt dat Anna Wintour – of all people – haar geruststelde en haar leerde om zoveel mogelijk te delegeren. Realiseer je welke taken zonde zijn om je kostbare tijd aan te verbruiken en durf deze los te laten. Dan kun jij je vervolgens focussen op de rest dat wél echt specifiek jouw aandacht nodig heeft.

Hard werken brengt je ver

Ooit begon ze als assistent van Anna Wintour, waar ze na 6 jaar director of special projects werd bij het tijdschrift. Hard werken is wat ze benoemt als de belangrijkste reden voor haar succes. “Je krijgt een fantastische work ethic en leert om te delegeren, taken kleiner te maken en je écht op dingen te focussen. Then build as you go.”, is wat ze erover te zeggen heeft. Kortom; hard werken en focus aanbrengen.

Hoe je een gezinsleven combineert met een carrière

Met een derde baby onderweg kun je niet zeggen dat Sylvana het rustig aan gedaan heeft met haar carrière om zich volledig te focussen op haar gezin, of andersom, dat ze het gezinsleven heeft uitgesteld voor haar carrière. Dit is een onderwerp wat veel meiden die aan het begin van hun carrière staan kan bezighouden: kun je beiden hebben? Sylvana zegt dat het een combinatie is van vertrouwen hebben in jezelf, weten wanneer je rust nodig hebt (en daar naar luisteren) en de juist taken te delegeren (heb je ‘m weer) zodat je zo efficiënt mogelijk kunt omgaan met de tijd die je hebt.

Hoe ga je om met grote verantwoordelijkheid?

Het belangrijkste wat ze hierover te zeggen heeft is dat je jezelf door en door moet kennen. Waar ben je goed in en waarbij heb je help nodig? Wanneer je dat weet van jezelf, kun je op tijd regelen dat de juiste mensen je helpen bij de dingen die je niet alleen voor elkaar gaat krijgen. Het is zonde om veel tijd en energie te verspillen aan iets wat iemand anders veel efficiënter en beter kan. Zorg er dus voor dat iedereen in het team verantwoordelijk is voor een ander aspect van het project. Grote, overwhelming projecten kun je het beste op die manier in stukken opdelen en zorg ervoor dat al die stukken een apart ‘team’ en plan hebben.

Bron: Fast Company

Follow