WORKING GIRL

Dé carrièremeisjes van 2016

carriere-meisjes-2016

Let’s talk business again! 2016 zit erop en wij hopen dat je een geweldige oud & nieuw hebt gehad gisteren. Op een nieuw jaar vól kansen, mogelijkheden en ambitie! Met dat laatste zit het sowieso wel goed bij de onderstaande 5 vrouwen, die in het afgelopen jaar stuk voor stuk prachtige stappen in hun carrière maakten. Vrouwen die een perfecte inspiratie vormen voor de start van het nieuwe jaar waarin we weer volop onze eigen doelen en dromen gaan najagen. Zelf vind ik het ook altijd enorm motiverend om te weten hoe hard zij werken om te bereiken waar ze nu staan en waarheen ze willen, een goede reminder om zelf ook weer even nóg een tandje bij te zetten de komende tijd om mijn eigen dromen te veranderen in doelstellingen die ik ga behalen dit jaar. Hoe dan ook! Hieronder hebben we een aantal vrouwen in de spotlight gezet die ons in het afgelopen jaar opgevallen zijn wegens hun carrière moves of waarvan hun verhaal ons bijgebleven is nadat we over ze hadden gelezen.

Anna Nooshin

Wij zijn waarschijnlijk niet de enigen die het opgevallen is dat Anna ontzettend lekker aan de weg aan het timmeren is de laatste tijd. Wat begon met een waanzinnig succesvolle website NSMBL.nl, is uitgegroeid tot een plek bij RTL Boulevard afgelopen jaar al. In 2016 verscheen ze bovendien in Holland’s Next Top Model als jurylid, deed ze mee aan Expeditie Robinson én mocht ze haar handtekening zetten onder een contract bij RTL. Het mooie aan Anna vinden wij dat ze vorig jaar in één van haar vlogs vertelde dat meer voor televisie doen haar uiteindelijke doelstelling was waarheen ze wilde doorgroeien vanuit haar website en de bekendheid die ze daarmee verwierf. Het zou haar focus worden voor 2016. Prachtig en inspirerend toch om te zien dat ze zó gericht bezig is haar doelen te behalen, er keihard voor werkt én het ook daadwerkelijk voor elkaar krijgt? Iedere keer weer. Ik vind het in ieder geval enorm inspirerend en ze verdient ábsoluut een plekje in deze lijst vanwege haar zakelijke successen van het afgelopen jaar!

Lotje Dröge

Begin 2016 kwam ik een artikel tegen over Lotje Dröge, die met haar 29 jaar al senior associate bij ABN AMRO. Dit betekent dat ze regelmatig met CFO’s om de tafel zit die makkelijk haar vader (of moeder!) zouden kunnen zijn, maar straalt het van haar af dat ze zich hier niet door laat intimideren. Ze kiest er liever voor om het als een kans te zien. Een kans om juist een verfrissende blik te werpen op bepaalde zaken en om enorm veel en snel te kunnen leren. Dat is ook de reden waarom ze the Old Girls Network startte, wat inderdaad de vrouwelijke equivalent is van het alombekende Old Boys Network. Een instelling die haar veel gebracht heeft en een uitstekende inspiratie is!

Jolique Müller

Jolique hoorden wij spreken op de Social Media Week Rotterdam, waar ze vertelde over haar bedrijf Influentials. Ze brengt online influencers samen met bedrijven die influencers willen inzetten voor hun marketing campagnes. Dit jaar heeft ze haar tweede kantoor geopend en is ze hard onderweg om de Nederlandse markt te veroveren. Als mede-oprichter van het bedrijf adviseert ze regelmatig bedrijven over hoe ze hun (online) marketing budget het best kunnen inzetten om een zo groot mogelijk bereik te behalen en bij het kiezen van de juiste influencers voor de campagne. Wat vooral bewonderenswaardig aan haar is, is haar lef. Als ze een idee heeft dan gáát ze ervoor en stapt ze overal op af zonder te twijfelen. Zo begon ze jaren geleden al Ilovefashionbloggers, een bedrijf dat eigenlijk een soort van eerste versie was van haar huidige bedrijf. Zonder twee keer na te denken (in de goede zin van het woord) op alles en iedereen afstappen die je verder kunnen helpen en alles wat goed en fout gaat als learnings ervaren en direct aan te pakken. Die learnings heeft ze vervolgens gebruikt om Influentials te starten, wat nóg beter aansluit op de vraag uit de markt. Een attitude die je nodig hebt om ver te komen en waar ik persoonlijk echt een voorbeeld aan probeer te nemen!

Josh Veldhuizen

Josh is de belichaming van het soort vrouw dat ik vroeger altijd in mijn hoofd had dat ik zou zijn wanneer ik ‘ouder’ was: een succesvolle zakenvrouw met een prachtig huis en dito lichaam, kledingkast en man. Jaren geleden verzon ze een slimme manier om een eigen label te kunnen starten en daarvoor direct bekendheid te verwerven; namelijk door de zelfbedachte tv-format Modemeisjes met een Missie. Inspirerend en goed om in je achterhoofd te houden voor wanneer je zelf een bedrijf wilt starten: door out of the box te denken kun je zóveel meer bereiken! Waardoor ze ons in het afgelopen jaar opgevallen is, is doordat ze begonnen is met vloggen. Aangezien Josh zelf het gezicht is van haar eigen label, is ook dit weer een meesterlijke zet te noemen in haar marketingstrategie. Ze geeft een inkijkje in haar leven, maar ook hoe zij als persoon is (volgens mij ontzettend lief en absoluut geen ‘carrière-bitch’!) én je krijgt regelmatig mee hoe het nu echt is om zo’n bedrijf te runnen. Binnen een mum van tijd werd haar vlog enorm goed bekeken en heeft Josh in 2016 wederom bewezen dat ze haar succes meer dan waard is! (Lees ook ons artikel met carrièrelessen die je kunt leren van Josh!)

Emelie Sobels

#workmode is meer dan een onder zakenmeisjes populaire hashtag op Instagram. Emilie had een baan waar ze het prima naar haar zin had, maar waar ze al wél een flinke tijd zat. Waar ze niet per sé iedere dag nog veel nieuwe dingen leerde en nieuwe situaties tegen kwam. Ze had het lef haar baan op te zeggen voordat ze iets nieuws had (of een idee van wat dat ‘nieuws’ zou moeten zijn) omdat ze het gevoel had dat ze verder moest. Die dag kwam ze een leegstaand pand tegen en kreeg ze plotseling het idee voor Hashtag Workmode. Een kantoor waar girlbosses een bureau kunnen huren en wat een enorm inspirerende plek moest worden voor ambitieuze, ondernemende vrouwen. Om elkaar te inspireren, te versterken en gewoon een fijn en inspirerende plek te hebben om te werken. Zo geschiedde. Inmiddels heeft ze uitgebreid en telt Nederland sinds afgelopen jaar 3 Hashtag Workmode kantoren, waarvan 2 in Amsterdam en 1 in Rotterdam. Zo zie je dat je soms gewoon de stap moet wagen om uit je comfort zone te komen. Deuren openen zich soms júist pas dan en je geeft jezelf de ruimte voor nieuwe ideeën. Tuurlijk, het is spannend en het kan mis gaan, maar daar moet je gewoon niet altijd té veel bij stilstaan als je iets écht wilt. Bij grote doelen horen nu eenmaal ook grotere risico’s!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *