LEADING LADIES, WORKING GIRL

BUSINESS LESSEN DIE WE KUNNEN LEREN VAN DE KARDASHIANS

Leren van de Kardashians

Of je ze nu leuk vindt of niet, dat de Kardashians geld als water verdienen dáárover bestaat geen twijfel. Met miljoenen volgers op social media zijn de Kardashian dames invloedrijker dan een gemiddelde politici en verdienen ze met één simpele foto op Instagram meer dan jij per maand verdient. Onder streng toezicht van momager Kris Jenner wordt het Kardashian-imperium alsmaar uitgebreid en worden haar- en lipproduct lijnen van de zusjes gelanceerd die binnen een minuut uitverkocht zijn en bovendien ook nog eens Google laten crashen. Ook Kendall doet tegenwoordig een duit in het zakje door serieus te timmeren aan haar weg als model en door best friends te zijn met dé it-girl van het moment: Gigi Hadid. Dus, er is vast wel een dingetje of twee wat we kunnen leren van de Kardashians als het op business doen aankomt.

Zie elke situatie als een kans

Toen Kim’s seks tape online kwam en de hele wereld er schande over sprak was haar moeder, Kris, not amused. De makkelijke optie was om onder de dekens te kruipen, haar gezicht even niet meer publiekelijk te laten zien en te wachten tot het volgende celebrity nieuwtje tot dit weer overgewaaid zou zijn. Haar moeder spoorde haar echter aan om, als ze het dan zo nodig vond om naakt op het internet te staan, ze dan ook maar beter al het mogelijke uit deze situatie zou slepen. Ze zag het als het ultieme moment om een idee waarmee ze al langer liep te gaan lanceren: Keeping Up With the Kardashians was geboren. Doordat Kim op dat moment wereldwijd zó in de schijnwerpers stond was het het ideale moment om deze aandacht te gebruiken om direct veel mensen kennis te laten maken met de show. En we weten allemaal hoeveel dat wel niet in het laatje brengt maandelijks. Echt, in bijna elke situatie zit ook een opportunity verborgen, je moet hem alleen zien te ontdekken en er gebruik van maken.

Het definiëren van een niet-traditionele carrière

Tegenwoordig zijn er meer en meer jonge mensen die een niet-traditioneel carrière pad vormen en volgen. Met de blogmeisjes voorop (zoals onze eigen Mascha, Anna, en Noor bijvoorbeeld), maar ook door jonge meiden die besluiten hun eigen merk neer te zetten (Aranka van Jogha bijvoorbeeld). De Kardashian-familie lanceert product na product in verschillende segmenten en vinden zo telkens een nieuwe, innovatieve manier om hun geld te verdienen. Één van de meest recente zijn de eigen apps van de meiden, waarin je inspiratie en persoonlijke video’s & tutorials vindt over alles wat hen bezighoudt. Ze kennen hun audience en weten precies hoe dit te bereiken en te inspireren. Keer na keer.

Wees je eigen marketing team

In een interview met The Times UK zei Kim het volgende: “f I had a great voice or was a great actress, that would be amazing. But I’m realistic: my skill and my talent is marketing.” En dat talent heeft ze onmiskenbaar. Niet iedereen van ons heeft eenzelfde talent, maar wat je wel kunt doen is meer aandacht besteden aan je personal brand, oftewel: jij! Zijn je social media kanalen representatief voor wie je wilt zijn? Als je jezelf Googled, ben je dan tevreden met de uitkomst? Dit zijn allemaal dingen waarmee je zelf kunt beïnvloeden hoe anderen jou zien, en waarbij je dus ook zelf het beeld kunt vormen van wie je wilt zijn en worden. Lees dit artikel voor meer tips hierover.

Hard werken brengt je verder dan talent

De Kardashian-familie staat niet bepaald bekend om een specifiek talent. Sterker nog; haters brengen gebrek aan talent het liefst naar boven wanneer ze het hebben of Kim & fam. De familie lijkt beroemd te zijn om het beroemd zijn; een zang- of acteertalentje zit er niet tussen (of je moet acteren in een reality-serie acteertalent noemen). Toch bewijst deze familie dat hard werken je verder brengt dan het hebben van talent. Het lijkt soms misschien alsof het ze is komen aanwaaien, maar geloof het of niet, de Kardashians hebben keihard gewerkt om te komen waar ze zijn. Tuurlijk, ze zijn misschien begonnen in een luxe-positie, maar dat neemt niet weg dat ze nu 24/7 werken om hun gezicht op elk tijdschrift, poster en marketing-campagne te krijgen dat maar mogelijk is. Deden ze dat niet, dan waren we ze jaren geleden net zo makkelijk vergeten als dat we ze leerden kennen via Kim’s seks tape.

Je kunt niet iedereen te vriend houden

Deze dames ontvangen dagelijks meer haat comments en kritiek dan dat de meesten van ons in ons gehele leven zullen ontvangen. Als zij dagelijks kunnen dealen met deze enorme hoeveelheid negativiteit en kritiek, dan kunnen wij ook zeker dealen met de onze. Ook zij stappen nog dagelijks de straat op, en dat kunnen wij ook. Laat je niet uit het veld slaan en onthoud dat je niet altijd iedereen koste wat kost te vriend hoeft te houden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *