LEADING LADIES, WORKING GIRL

DIT KUN JE LEREN VAN JOSH VELDHUIZEN

Leren van Josh Veldhuizen

Het zal ons niet verbazen als Josh regelmatig heeft moeten dealen met het label ‘blondje’ – vul zelf maar in of je daar blond voor wilt zetten of niet. Met haar platinablonde haren, luxe levensstijl, rijke familie en begincarrière als model heeft ze natuurlijk alle ingrediënten om zo’n typetje te worden. Wie daar doorheen kan kijken – of beter: wie eens niet direct afgaat op iemands uiterlijk maar juist haar kwaliteiten, ziet direct dat Josh een business vrouw pur sang is. Een vrouw waar wij nog veel van kunnen leren, dat is een ding dat zeker is. Met miljoenenbedrijf Josh V bewijst ze dat looks en brains zéker wel samengaan.

Denk groots en buiten je comfort zone

Rijkeluiskindje of niet, modellenbaantjes of niet: Josh leek alle mogelijkheden te hebben om lekker achterover te leunen en voor de gemakkelijke weg te kiezen. Maar dat deed ze niet. Het geld dat ze verdiende met haar modellenklussen spaarde ze op en ze begon kansen te bedenken en creëren buiten haar comfort zone. De ongemakkelijke weg. Alleen wanneer je jezelf dwingt om constant net een stapje buiten die comfortabele omgeving te gaan zul je kansen voor jezelf gaan creëren namelijk. Dan kom je op onbekend terrein en ga je dus ook dingen bereiken die je niet bereikt door simpelweg door te gaan met wat je kent, anders had je dat waarschijnlijk al wel gerealiseerd.

Wees creatief in het bereiken van je doelen

Toen Josh eenmaal bedacht had dat ze een modelabel wilde starten, besloot ze ervoor te kiezen om niet een soft launch te proberen en het merk in de markt te zetten zoals vrijwel ieder nieuw modelabel dat doet, nee, Josh dacht verder en creatiever dan anderen. Ze verzon en schreef een televisie format rondom het starten van een modelabel en ‘Modemeisjes met een Missie’ was een feit. Tijdens de uitzendingen kon de kijker volgen hoe Josh dat nu aanpakte; het starten van een modemerk. Tegelijkertijd had Josh natuurlijk én begeleiding tijdens het opzetten van haar label, én direct een flinke dosis publiciteit te pakken. Iets wat een (nieuw) merk als vanzelfsprekend kan maken of breken.

Ken je eigen krachten

Veel mensen zouden zich er ongemakkelijk bij voelen om hun eigen sterke punten op zo’n manier voor zich te laten werken als Josh doet. Zij is namelijk vanaf het begin af aan het gezicht van haar eigen label geweest, maar weet tegelijkertijd dat ze ook andere modellen voor campagnes moet gebruiken om de balans te bewaren.

Wees aardig

Wat ik denk dat een grote kracht van Josh is, is dat ze super lief overkomt. Wie zegt dat managers en zakenvrouwen altijd keiharde bitches moeten zijn? Met aardigheid kom je enorm ver. Het is natuurlijk wel belangrijk om de balans goed te houden: je moet tegen je werknemers – ookal zijn het vriendinnen van je geworden – wel duidelijk kunnen zijn en daar mag de vriendschap niet de werkrelatie verstoren. Mensen onderschatten vaak de kracht van aardigheid, iets waarmee je naar onze mening vaak nog meer bereikt dan met die harde mentaliteit die we soms nodig denken te hebben om gezag uit te stralen.

Interesseer je in alles om je heen

Naast aardig is het ook heel duidelijk in Josh haar vlogs dat ze zich enorm interesseert voor haast alles en iedereen om haar heen. Gaat ze naar China om daar partners van haar bedrijf te bezoeken dan is het duidelijk dat ze de lokale cultuur enorm respecteert. Iets waar anderen wellicht te arrogant voor zouden kunnen zijn. Geeft een klant op Kreta, die haar merk groot heeft helpen maken in Griekenland, een modeshow – dan vliegt Josh erheen en gaat ze uit eten met de vrouw en haar dochters. Girlpower is iets wat Josh en haar bedrijf uitstralen, naast enorme waardering en respect voor alle mensen en hun culturen met wie ze samenwerken. En dat lijkt misschien makkelijker gezegd dan gedaan.

Aardig zijn en respect tonen zijn tegenwoordig misschien wel de meest ondergewaardeerde business kwaliteiten en Josh is één van de meest sprekende voorbeelden van hoe je ze kunt toepassen en hoe ze kunnen bijdragen aan enorm succes. Onderschat hun kracht niet!

3 Comments

  1. Pardon? Josh aardig? Nou ik heb een keer een instagram post van haar gezien waar ze haar auto niet kon parkeren omdat er allemaal mensen stonden met hun ‘lelijke’ autos. nou rij ik zelf ook in een mercedes maar ik zal nooit maar dan ook nooit tegen iemand in een kleine en minder dure auto zeggen dat het een lelijke auto is. Wat een arrogant persoon is ze zeg.

    1. Ohh dat klinkt inderdaad niet als een perfect aansluitend voorbeeld bij dit artikel, nee, haha! Ik moet zeggen dat ik haar ook wel eens zo’n soort opmerking heb horen zeggen, hoor, in een vlog. Maar over het algemeen, gebaseerd op haar vlogs, valt het me toch op dat ze altijd aardig probeert te zijn. Iedereen heeft wel eens haar chagrijnige momenten waarop je iets zegt wat je niet zou moeten doen. Dat zij dit op camera/online doet in plaats van de perfecte schijn op te houden zegt misschien ook juist wel iets!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *