BOOK CLUB, LEADING LADIES, LIFESTYLE

REVIEW | ON LIFE VAN ANNA NOOSHIN

on life van Anna Nooshin

Anna Nooshin is mijn favoriete Nederlandse digital girl. De manier waarop ze NSMBL.nl grootgemaakt heeft en voornamelijk haar stijl en persoonlijkheid inspireren me enorm. Haar eerste boek, On Top, over hoe ze dit voor elkaar gekregen heeft en persoonlijke verhalen over haar vond ik dan ook geweldig om te lezen. Het kon natuurlijk niet anders dan dat ik ook haar nieuwste boek direct zou lezen.

On Life gaat niet per sé over Anna zelf, als wel over de mensen die het dichtst bij haar staan. Zo ging ze in gesprek met haar Nederlandse stijliconen, haar visagiste en haarstyliste, maar ook haar beste vriendinnen, vriend Danny, zusje en moeder. Het mooiste vind ik dat de Anna zoals ze online overkomt; gedreven maar ook lief, met een enorme interesse in andere mensen heel erg naar voren komt in dit boek. Ze is zo iemand die dieper gaande gesprekken met mensen aan gaat en nadenkt over meer dingen in het leven dan alleen kleding en succes.

Als lezer krijgen we de tips en levenslessen die zij bij anderen los krijgt wanneer ze met hen praat ook te horen. Zo lees je tips over make-up en haar, over reizen, vriendschap & liefde. Eigenlijk dus inderdaad: over het leven. Vooral het hoofdstuk met haar moeder is ontroerend. In dat hoofdstuk gaat Anna met haar in gesprek over de beslissingen die zij genomen heeft in het leven, o.a. het vluchten vanuit Iran naar Nederland wegens het feit dat ze politiek actief was. Het is echt een hoofdstuk waarin je beseft dat wijsheid met de jaren komt en dat oudere generaties je vaak het beste advies kunnen geven én dat alles in het leven relatief is.

Bovendien krijgt Anna ook heel eerlijke feedback over de karaktereigenschappen die de mensen om haar heen leuk en minder leuk vinden aan haar, waardoor je ook nog meer inzicht krijgt in de persoon die Anna is. Werkgerelateerd en privé.

Bovenal is On Life gewoon een boek met een enorm positieve vibe, dat je inspireert om positief en met een grote drive for success in het leven te staan. De foto’s in het boek zijn overigens ook prachtig, maar ik denk niet dat we anders verwacht hadden van Anna, voor wie (content) creatie haar beroep is. Wel is het een boek die je gemakkelijk in een paar uurtjes uitleest, wat dan toch wel weer jammer is. Want we willen meer Anna!

Je koopt On Life van Anna Nooshin voor €15,00 op Bol.com

Lees hier onze review over Anna’s eerste boek, On Top.