LIFESTYLE, SEXY SCIENCE, WORKING GIRL

TRIANGL: ZO BOUW JE EEN BIKINI IMPERIUM

triangl

Eén van de meest fascinerende moderne bedrijven vind ik Triangl. Iets simpels als een bikini laten uitgroeien tot een premium merk dat íeder hip meisje wil hebben omdat ze het gevoel heeft er niet bij te horen wanneer ze er geen heeft. Een merk dat is uitgegroeid tot een imperium zonder marketing budget en dat compleet organisch gegroeid is binnen een waanzinnig korte tijd. Het bewijs dat jij en ik ook een miljoenenbedrijf kunnen neerzetten, als we zouden willen (hell, yes!)

De Daily Mail schrijft dat Craig Ellis en Erin Deering enkele jaren geleden nog voedsel uit blik aten om kosten te besparen. Inmiddels hoeft het Australische koppel niet meer op een dollartje meer of minder te letten, want met Triangl verdienen ze miljoenen. Maar hoe begin je, broke as hell, een eigen bedrijf?

Allereerst verhuisde het koppel naar Hong Kong, om zo dichter bij de productie te zijn en dus veel problemen snel te verhelpen of zelfs te kunnen voorkomen. Dure business trips worden zo overigens ook nog eens uitgespaard.

In eerste instantie was het geen heel groot succes en betaalden de retailers in wiens winkel de bikini’s hingen het stel veel te laat uit. Tijd om het roer om te gooien dus. Iets wat je tegenwoordig veel succesvolle mensen hoort zeggen, zo ook über girlboss Sophia Amoruso van Nasty Gal, is dat ze nergens waren geweest zonder hun talent voor gratis marketing. Inderdaad, Nasty Gal en zo ook Triangl zijn beiden groot geworden zonder (miljoenen) budgetten voor marketing, zoals traditionele multinationals vaak hebben.

 photo triangl_zps5ngldexf.jpg

Goed, free marketing dus. Dat klinkt natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. Wat het stel gedaan heeft is niet alleen een bizarre hoeveelheid gratis bikini’s versturen naar celebrities, die truc kennen we nu wel. Nee, zij stuurden het naar hun gehele sociale kring waardoor de celebrity in kwestie vanuit haar eigen omgeving met het merk in aanraking kwam. Toen Kendall Jenner en Beyoncé de bikini’s begonnen te dragen was een groot gedeelte van het succes natuurlijk al bepaald. Maar daar bleef het niet bij. De bikini’s werden naar letterlijk iedere (fashion) blogger met een redelijke following en breathtaking body ter wereld verstuurd en al gauw kon je Instagram niet meer openen zonder een fit girl in een Triangl bikini te zien. Het leek een soort symbool te zijn geworden van succes. Geen Triangl bikini? Dan deed je er eigenlijk niet echt toe als blogger.

En de strategie werkte. Nog steeds duiken de meest prachtige meisjes op in de nieuwste modellen en ook Triangl’s eigen Instagram-feed is een bezoekje waard. Een strategie (waaraan ze voornamelijk in de eerste jaren vasthielden maar inmiddels minder) was om plaatjes van meiden die de bikini dragen om-en-om af te wisselen met foto’s van de meest paradijselijke oorden op aarde. Hun feed werd daarom binnen no-time een account die je wilde volgen ter inspiratie en de naamsbekendheid werd steeds groter. Inmiddels hebben ze bijna 3 miljoen volgers en zijn heeft elk zichzelf respecterend modelabel een namaak versie van de bikini in de rekken hangen.

Zo doe je dat.

 photo IMG_7016_zpsof0cxogr.jpg

Triangl bikini’s zijn uniek, aangezien ze een neopreen stof gebruiken die ook voor wetsuits van duikers gebruikt wordt. Door deze stevige stof behoudt de bikini haar model en bovendien zijn ze lekker stevig en dus flatterend voor bijna ieder figuur. Ben je benieuwd naar tips voor het kopen van een Triangl bikini? Op mijn blog schreef ik er een stukje over, je leest het hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *