WORKING GIRL

Zo gaan succesvolle vrouwen om met hun social media

zo-gebruiken-succesvolle-vrouwen-social-media

Het is inmiddels vanzelfsprekend dat je social media hebt en het bijhouden van je Instagram of zelfs een Youtube account is echt niet meer iets ‘nieuws’ of aparts. Wat daarentegen nog lang niet door iedereen gedaan wordt, maar wat wél opkomend is en slim om te doen is jezelf branden via social media. We hadden het laatst al over hoe je online autoriteit kunt krijgen in jouw vakgebied door bijvoorbeeld voor het bedrijf waar je werkt te gaan bloggen onder je eigen naam. Want dát is de manier waarop veel succesvolle vrouwen nu omgaan met hun social media.

Iemand die dit naar mijn mening heel goed doet is Aranka van der Voorden, oprichtster van sportmerk Jogha en het online movement #fitgirlcode. Wat wil ze uitstralen? Dat ze een girlboss is en op eigen kracht twee succesvolle bedrijven heeft gestart, dat ze tegelijkertijd one of us is en andere vrouwen wil inspireren om ook hun (zakelijke) doelen na te streven, én natuurlijk dat ze een ‘fit girl’ is, wahnt dat ligt natuurlijk aan de basis van haar bedrijven. Haar social media is dan ook een mix van deze drie dingen: foto’s en teksten die haar zakelijke kant onderstrepen, op z’n tijd girlboss achtige quotes, blogs over onderwerpen die te maken hebben met het starten van een bedrijf en foto’s van haar work-outs en killer lichaam. Een perfecte mix die haar identiteit precies onderstrepen.

Een ander voorbeeld; Elise van Wonderen, oprichtster van Nederlands leukste webshop Mode Musthaves. Haar shop is een mix van alle items die je als girl of the moment nú wilt hebben. Zie je iets regelmatig voorbij komen op grote instagram accounts van mode-, travel-, beauty-, en interieurbloggers? Dan is de kans groot dat je een soortgelijk item vindt in de shop. Haar eigen social kanalen zijn dan ook een subtiele mix van dergelijke hippe hebbedingen en een bron van inspiratie voor iedereen die van interieur, lifestyle en mode houdt. Op deze manier is haar persoonlijke social media het perfecte verlengstuk van haar bedrijf.

Zelf probeer ik ook mijn social media steeds meer toe te leggen op mijn eigen brand: carrière minded vrouwen die vol in het leven staan. Al is daar ook nog wel wat werk aan de winkel, haha. A business girl never sleeps. Anyway, gebruik vandaag dus eens om te bedenken wat jíj wilt uitstralen en op welke social media kanalen je dat wilt doen. En ga je daar vervolgens naar gedragen, zónder uitzondering. Twitter en LinkedIn kunnen een goede start zijn, afhankelijk van de business waarin je zit. Deel interessante artikelen in jouw vakgebied, met jouw opinie erover. Reageer op actueel nieuws in jouw branche, plaats (kwalitatieve) foto’s van je werk/kantoor/business outfit (en tag ze met #girlalmightymode!). Het maakt niet uit wat, maar onderneem actie om ook online jezelf te onderstrepen! Zo gaan anderen jou sneller als de expert in je vakgebied zien, zul je daar zelf ook steeds meer in gaan geloven, én toekomstige recruiters zullen je op die manier óók hoger inschatten! Het is absoluut de moeite waard en iets waar je binnen een paar jaar waarschijnlijk niet meer omheen kunt. En dan heb jij al mooi een voorsprong. 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *