LIFESTYLE, WORKING GIRL

Zo sla je jezelf door je middagdipje heen

voorkom-energiedip-middag

Dacht je dat jij de enige was die een mega dip krijgt in de namiddag waarbij je energie en productiviteit in één keer uit je lichaam lijkt te verdwijnen? Nee hoor! Zelfs de meest succesvolle mensen hebben daar last van, je kunt nu eenmaal niet úren achter elkaar vol energie zitten en gefocust zijn. Wanneer je de druk hebt om ieder uur op kantoor tot het maximale te benutten, zul je een manier moeten verzinnen om jezelf erover heen te zetten. Dit is hoe succesvolle vrouwen dat aanpakken.

Plan een meeting

Oke, dit lijkt tegenstrijdig, zeker wanneer je regelmatig meetings hebt waarbij je het liefst in slaap zou willen vallen. Wanneer je echter een meeting met bijvoorbeeld één collega in plant, waar jullie beiden actief aan moeten deelnemen, heb je grote kans dat je succesvol je middagdip verslaat. Je hebt simpelweg geen tijd om achterovergezakt in je stoel naar Facebook of Instagram te surfen zodat de vermoeidheid toe kan slaan. Een actieve meeting geeft een lekkere break aan de dag, en door hem ‘s middags te plannen zorg je ervoor dat je de ochtend lekker productief kunt zijn met je to-do lijst. Win-win dus.

Doe iets creatiefs

Wat geeft jou energie wat betreft je werk? Door in de middag je patroon van de dag te doorbreken en je bezig te houden met wat je écht leuk vindt voorkom je je middagdip. Je kunt je simpelweg even met iets totaal anders bezighouden, bijvoorbeeld door even te bellen met een vriendin die ook een middagdip probeert te voorkomen. Als je energie krijgt van de ander of hetgeen je gaat doen werkt het als dé perfecte remedie tegen de welbekende middagdip!

Ga op een andere plek zitten

Ga eens op een flexplek werken of in een meeting room. Een verandering in je omgeving werkt inspirerend en verfrissend. Misschien kun je af en toe zelfs ‘s middags een paar uurtjes in een koffiezaakje werken? Wedden dat het je juist een energieboost geeft in plaats van dat de energie uit je gezogen lijkt te worden in de middag!

Doe iets actiefs

Geef jezelf een korte break in de middag, net wanneer je je dip voelt opkomen. Ga naar buiten een frisse neus halen (helemaal leuk als jullie een hond op kantoor hebben!) en wandel een stuk. Het zorgt ervoor dat je je hoofd even leeg maakt en juist door even fysiek bezig te zijn en frisse lucht in te ademen krijg je weer een energieboost. Zo krijgt je middagdip geen kans!

Bewaar je dagelijkse koffie tot in de middag

Neem je ‘s ochtends altijd al een koffie? Zonde eigenlijk, want dan heeft je lichaam de energie van de cafeïne nog helemaal niet nodig. De energie die je gekregen hebt van je nachtrust is dan namelijk nog vers en voldoende. Bewaar hem daarom eens tot in de middag, wanneer je wél echt even die energieboost gebruiken kunt.

Meer lezen? Je leest hier hoe je van dat duffe gevoel af komt op je werk!
Heb jij vaak last van een middagdip? En wat werkt voor jou het best om dit te voorkomen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *